הספק הסביר - מעמד חוקתי ועניין ערכי ומהותי במשפט העברי
בפרשת לזרובסקי, ראה שופט בית המשפט העליון, נ' הנדל, להוסיף ביחס לעקרון הספק הסביר:
"הספק הסביר אינו כלל נוסף בדיני הראיות, אלא עניין ערכי ומהותי במשפט העברי, ציווי השמירה על הכלל בדבר מניעת הרשעת החף קיבל מקום מרכזי בבמת המשפט בדמות מצוות לא תעשה על פי דין תורה – "צדיק ונקי אל תהרוג" (ספר שמות, פרק כ"ג פסוק ז'). כך – מי שאינו אשם מוחזק כצדיק ונקי ביחס לאשמה הנוכחית המיוחסת לו, אף אם במקרים קודמים או עתידיים הינו בגדר אשם.... כפי שעולה מהתלמוד: "מנין ליוצא מבית דין חייב ואמר אחד יש לי ללמד עליו זכות – מנין שמחזירין אותו. תלמוד לומר: נקי אל תהרוג... אם המשפט הסתיים בחיובו של נאשם, אך אדם אחד טוען כי קיים טיעון שיכול להיטיב עם הנאשם – על בית הדין לשוב ולדון בטענה... אפילו ארבע וחמש פעמים ובלבד שיש ממש בדבריו" זאת, אפילו אם הטוען הינו הנאשם עצמו".